Huisstijl

Hoe presenteert u de rijschool? Bij een huisstijl gaat het om 3 elementen, communicatie, design en gedrag. Wanneer u de rijschool goed wilt presenteren, moet u er voor zorgen dat de elementen in evenwicht zijn. Het geeft een imago weer van uw rijschool, de huisstijl zelf is een visuele presentatie naar buiten toe. Een eigen huisstijl is voor uw rijschool erg belangrijk. Onder huisstijl verstaan we naam, logo, kleur, typografie, vormentaal en fotografiestijl.

Met uw huisstijl moet u de juiste doelgroep aanspreken, de doelgroep moet een goed gevoel bij uw rijschool krijgen. Een nieuwe huisstijl wordt vaak alleen ontwikkeld bij een nieuwe start van een bedrijf, een overname of bij een naamswijziging. Wanneer u een huisstijl laat ontwikkelen is het belangrijk om het ontwerpbureau zoveel mogelijk volledige informatie verstrekt. Wat is uw positionering in de markt, uw identiteit, uw keuze voor de naam van uw rijschool en de doelgroep.

Al deze onderdelen van uw huisstijl moeten overal op terug te vinden zijn binnen uw rijschool. Op uw website moet geen ander logo staan, dan het logo welke u gebruikt op uw visitekaartjes. Gebruik dus overal uw eigen kenmerken op dezelfde manier. Vaak wordt er bij een nieuw huisstijl ook een handboek meegeleverd, hierin staat hoe u uw nieuwe huisstijl moet gebruiken in verschillende media.


U moet voortdurend opletten bij het gebruik van uw eigen huisstijl, wanneer uw bedrijf gepresenteerd wordt, is het belangrijk altijd consistent te blijven aan uw huisstijl. Zo krijgen uw klanten een vertrouwd gevoel bij uw rijschool, en dat is natuurlijk wat u wilt!