Social media

Hoe bereikt met uw rijschool uw doelgroep, dat is mogelijk door te adverteren op social media. Door op social media te adverteren heeft u direct contact met uw doelgroep via de verschillende sociale netwerken zoals Facebook, Hyves, Twitter of LinkedIn. Door geavanceerde instellingen maakt het mogelijk voor u, om via de social media advertenties te richten op leeftijd, geslacht, opleidingsniveau of beroep. Bijna iedereen in uw regio heeft een profiel op één van de sociale netwerksites als Facebook, Hyves,  Twitter of LinkedIn, zo bereikt u iedereen en niet een klein gedeelte van uw doelgroep.

Wanneer iemand tevreden is over uw rijschool, zal dit snel bekend worden door middel van mond-tot-mondreclame. Het is daarom belangrijk dat de eerste indruk van uw rijschool goed is, daarom spreekt een reclame via social media veel mensen aan. U kunt op social media een bedrijven pagina aanmaken waar u uw advertenties op plaatst.

Facebook

Via Facebook kan er op verschillende manieren geadverteerd worden, zo kun je via standaard advertenties uw eigen rijschool in de spotlights zetten. Een andere mogelijkheid is om promoted posts te plaatsen op uw profiel. Wanneer u een advertentie op uw pagina plaatst kunt u er voor kiezen om op ‘Promoten’ te klikken,  de personen die uw pagina geliked hebben en hun  vrienden krijgen dan een melding van uw advertenties. Let op, deze manier van adverteren kost geld.
 


Twitter


Twitter is een social media waarop eenvoudig uw netwerk kunt uitbreiden, u kunt rondkijken bij andere personen of lesscholen waar voor u interessante informatie wordt gemeldt. U kunt informatie vermelden via een tweet, hierop kan inhoudelijk gereageerd worden. Dit is een goed manier van interactieve reclame maken via Twitter. U kunt op 3 manieren reclame maken op twitter, promoted tweet, promoted account of promoted trends. Promoted tweet is een manier van adverteren waarbij uw tweet, bij u volgers bovenaan de timeline verschijnt wanneer er gezocht wordt op bepaalde zoekwoorden. Promoted account is een manier van adverteren waarbij u als rijschool, bij andere personen wordt aanbevolen om te gevolgd te worden. Promoted trends zijn tweets die verschijnen bij trending topics, wanneer er naar een trending topic wordt gekeken, worden relevante tweets getoond. Aan deze manieren van adverteren zijn kosten verbonden.



LinkedIn

Op LinkedIn is erg goed voor uw zakelijke contacten, met LinkedIn is het mogelijk om contacten met andere rijscholen te onderhouden. Het is dus een zakelijke community, zorg ervoor dat er altijd inhoudelijke reacties worden geplaatst wanneer er op een bericht gereageerd wordt. Het social media LinkedIn is contact tussen bedrijven een manier die Nederlanders erg aanspreekt. U kunt eventueel een poll houden onder uw zakelijke contacten, u kunt er altijd vanuit gaan dat er op LinkedIn inhoudelijk gereageerd wordt.