Website

Een website wordt als het visitekaartje gezien van uw rijschool, omdat het internet tegenwoordig als belangrijkste informatiebron wordt gezien, is het hebben van een website vanzelfsprekend. Wanneer u een website laat realiseren, zorg er dan voor dat de website:
  • altijd bereikbaar is
  • informerend is
  • de identiteit van uw rijschool versterkt
  • actueel en accuraat is
  • als een verkoopkanaal wordt gezien

Bereikbaarheid

Zorg er voor dat doelgroepen uw website op alle momenten kunnen bezoeken, en op deze website de informatie die gezocht wordt ook te vinden is. Ook moet u open staan voor vragen, deze kunnen via de site gesteld worden of er kan contact met u opgenomen worden per telefoon.

Identiteit

Voor mensen die geïnteresseerd zijn in uw rijschool moet uw rijschool goed te herkennen zijn. De website is voor uw rijschool een verlengstuk van uw huisstijl. Verwijs daarom op uw briefpapier of visitekaartjes naar uw website.

Informatie

Op uw website is het belangrijk dat er veel informatie te vinden is over uw rijschool, u hoeft niet te zoeken zoals in een brochure, maar met een aantal klikken bent u op de plaats waar u de informatie kunt vinden. Een goed voorbeeld is bijvoorbeeld de website van Rijschool Utrecht. De duidelijke menustructuur geeft direct inzicht in waar de informatie zich bevind. Zo kunnen (potentiële) leerlingen bijvoorbeeld direct de tarieven bekijken en contact opnemen met de rijschool.

Actualiteit

Uw website moet actueel blijven om doelgroepen aan te spreken, dit is erg eenvoudig. U kunt uw informatie zelf plaatsen, of laten plaatsen, voor een update van de informatie hoeft u niet meer naar een drukkerij.

Om er voor te zorgen dat de website een duurzame investering wordt, kan er een betrouwbare partner opgezocht worden. Deze zal u actief betrekken bij het onderhoud van uw website en er voor zorgen dat uw website een optimaal rendement oplevert.